No one laughs at God in a hospital, no one laughs at God in a war


Jag H-A-T-A-R regn. Regnat hela dagen. Blöta, äckliga jackor på bussen. Inte kul.
Sov kanske 5 timmar inatt.. inte okej. Men får väl helt enkelt skylla mig själv eftersom jag vänt på dygnet under lovet relativt medvetet. Får försöka fixa det denna veckan, annars kommer jag dö av trötthet.

Hade 105 minuters Organisation&ledarskap idag, trodde jag skulle dö av trötthet efter 10 minuter. Läraren är oorganiserad och saknar ledaregenskaper, i mina ögon i alla fall. Det var en väldig lättnad när vi slutade och gick tillbaka till katte för att äta laxpudding!
Var på zenbuddhistiska centret idag på religionen, det var ändå helt okej. Vi fick prova på att meditera, vilket gick mer eller mindre bra för alla. Ganska svårt att bara räkna 1-10 och tänka att på att andas under två minuter, tankarna försvinner lätt iväg till något mycket roligare. Vi fick höra en liten sång också, som skulle vara mot olycka. Extremt svårt att hålla sig för skratt, för roligt var det. Dock hjälpte inte sången eftersom det öste ner ännu mer när vi skulle gå tillbaka till katte.
På matten gick vi igenom proven, alltid lika roligt när man får det bekräftat att jag suger på matte :)
Resten av dagen har jag försökt plugga lite naturkunskap, det är verkligen inte mitt ämne. Atomer, jonföreningar, molekyler.. det försvinner lika fort som det kommer in.
Dagen har egentligen varit helt onödig och morgondagen kommer nog vara ännu värre. PA första lektionen och eftersom Anna är sjuk kan jag inte jobba så mycket, sen på religionen är det info om högskolan. Bud på att sova hela dagen eller så går jag dit, får närvaro, får studiebidrag och sover där istället. Ååå, måste ju gå till skolan och prata med rektorn om engelska c. Jag dör om jag inte får hoppa av, då har jag en månad att ta igen! Måste nog gå och prata med skolsköterskan om svinissprutan, får bestämma mig snart annars blir det försent. Instinkten och magkänslan säger att jag inte ska ta den, men samtidigt känns det som att jag borde ta den bara för att. Vill inte tänka på det, får ta de beslutet i sista stund och sen leva med det beslutet. En sak är säker, tvingar någon mig att göra det kommer jag få panik. Usch nej, det löser sig som allt annat. Allt löser sig på något sätt.
Med de visdomsorden lämnar jag er för ikväll för att gosa ner mig i min säng
God natt!
/emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0