Wake up in the morning feeling like P Diddy



Nu blir det en riktigt fet uppdatering!!

Torsdag: Kemiprovet är äntligen avklarat. Det var mycket lättare än jag trodde. 24 frågor där högsta poängen var 2, så man behövde inte skriva så mycket på varje fråga. Skrev som max 5 rader och då sa Mikael till mig att jag inte skulle skriva så mycket. Wii! Äntligen får jag inte mindre poäng för jag skriver så lite!! Happy-Emma!
Resten av gårdagen var inte särskilt händelesrik, åkte inom tandläkaren där dom sa att jag inte behöver komma tillbaka förrän om ett år. Slipper man äntligen åka fram och tillbaka mellan Staffanstorp och Trelleborg varannan månad. På kvällen var jag duktig och skrev klart en artikel till broschyren vi gör i pa, handlade om vad man ska tänka på när man ska gå på anställnings intervju. Inte mitt bästa arbete direkt, men får slipa mer på den sen.
Efter det var det dags för EMA där man såg en full Hasselhoff, beyoncé vinna 100 priser, eminem vinna ett pris och i princip ingen som jag gillade vinna. I en kategori, kommer inte ihåg vilken, så var The Killers, Muse, The prodigy, muse och någon placebo nominerad. Vem som helst av dom fyra första hade gärna kunnat ta hem alla priser på hela galan, men nej självklart vinner placebo. Hur stor chans är det egentligen? Har aldrig hört talas om dom, besviken... Katy Perry gjorde ett bra jobb som host för hela galan, hennes första framträdande var verkligen 100!

Fredag: idag var det en trött och nervös Emma som tog bussen in till skolan. Mötte My på centralen så knatade vi bort till svane och hade psykologi. Pratade om något schema, hängde inte riktigt med på det hela..
Ris och någon senapskorvgryta till lunch. Yes, jag som verkligen älskar både ris och senap!.. eller nej?
Sen var det dags för den värsta tidpunkten på hela dagen; Vaccinationsdags. Sandra tvingade med mig till gympasalen där jag hade tänkt vänta till dom andra blev klara men så blev inte fallet. Jag fick gå upp på ovanvåningen med en sjuksköterska och någon annan snäll tant. Där satt jag sen i halvtimme och grät&hade panik. Till sist kom jag på vilken jävla tönt jag är som är rädd för en spruta som inte gör något farligt över huvudtaget, så jag tog den!! Jag kan fortfarande knappt fatta att jag lyckades övertala mig själv till att ta sprutan helt ensam. Stolt över mig själv faktiskt :) Fick lite ont i huvudet och spänningar i armen, men det får man leva med. På kvällen stack jag, Emmi, Sophie och Lovisa till Hipp. Det var jätteroligt, träffade på Baltzar som man inte träffat på ett tag så det var trevligt. Sen hände dock lite mindre trevliga saker, men det ska jag inte lägga mig i för mycket, tycker dock att Emmi är en väldigt duktigt tjej :)
Kom hem till Sophie vid halv fyra,men somnade nog inte förrän vid halv fem..

Lördag: Klockan ringde 10:45 så jag och Emmi skulle hinna med och duscha, packa väskan och hinna med bussen till hennes pappa i Malmö. Det gick alla tiders, men man var verkligen inte på topp! När vi kom fram fixade vi klart oss och sen kom hans fru+familj och vi åkte iväg till Nöjesteatern för att kolla på Svensson Svensson. Den var rolig, även om trötta Emma och Emilie inte fattade alla skämten :) Sen åkte vi och åt mat, sen däckade jag och Emmi i sängarna. Vi var helt slut efter en heldag!

Söndag: Gick upp vid halv tio för att hinna med bussen kvart över. Idag har varit en himla seg dag, har kollat på private practice och ett avsnitt av Weeds. Allt som har hunnits med förutom att svara på dom hemska religionsfrågorna. Alltid lika fint när man inte förstår vad Alf menar, ska bli roligt att ha en diskussion om detta imorgon, verkligen.
Usch nej, fick precis reda på av Olivia att vi tydligen har massa matte att räkna också. Får bli det fram till maten, ska bli köttbullar!!! :DD

Ha det nice!
/emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0