Tisdag



Herregud vad syven kan gå mig på nerverna ibland! Jag&Anna går lugnt och sansat in på hennes rum för att ordna så jag kan hoppa av Engelska C, vilket jag i princip redan gjort eftersom läraren inte ropar upp mig längre. Så får jag till svar att "det är alldeles försent att göra detta nu. Detta skulle du gjort för flera veckor sen". Ursäkta mig, men det var du som var sjuk hela veckan innan vi åkte till Bryssel kanske därför jag inte kunnat fixa det innan?! Det verkar helt klart som syven och de som jobbar på expeditionen har något emot elever eller så är det bara mig eftersom de gör det knappast lättare för mig!

I alla fall så var det fritt arbete med projektarbete idag på marknadsföringen. Jag&Anna letade info till vår broschyr och lite smått och gott. Fritt arbete på religionen med seminariefrågorna. Har med andra ord varit en chill dag. Mötte upp Adde efter skolan och gick och käkade lunch eftersom båda var ganska hungrig. Åt faktiskt ris för en gångs skull, sker inte så ofta. Av någon outrgrundlig anledning har jag sjukt svårt att äta ris, det är något med lukten som gör sätter igång illamåendet i mig. Men det klart, blir jag bjuden på det hemma hos någon äter jag det!
När jag sedan kom hem bar det iväg till IMC direkt för att kolla knät hos Jonas. Han är så himla bra, skämtar bort all nervositet och hans lille vovve är bara för söt! Han upptäckte en misstänksam miniskskada, dock blev han lite arg på de som opererade mig för lite mindre än två år sen eftersom dom tog in kameran precis vid minisken. Hur dom lyckats missa att det är där det gör så obeskrivligt ont förstår varken han eller jag. Det här med miniskskada suger ganska rejält, det betyder att det inte finns en enda liten chans att jag får träna Taekwondo eller någon sport med samma tempo på ett bra tag! Jonas skällde lite på mig när det kom fram att jag inte använder mina inlägg alls, så får väl försöka lägga Conversen på hyllan ett tag och leta upp ett par skor som jag kan ha de i. Som tur är måste jag inte ha de hela tiden, räcker med att jag har dom på vardagarna så på helgerna slår jag klackarna i taket utan dåligt samvete! Fick även lite "knämassage" eller vad jag ska kalla det, herre min jesus vad ont det gjorde. Det gick ut på att han tryckte på alla ställen jag hade ont i en kvart. Visst det gjorde inte lika ont efteråt, men jag blev riktigt kallsvettig av smärtan under tiden. Inget jag rekomenderar direkt, eller egentligen var det ganska bra eftersom jag slapp smärtan ett tag efteråt. Fick i alla fall lite sjukgymnastiksövningar att göra med ett gummiband och ska äta antiinflammatoriska tabletter så jag ÄNTLIGEN blir av med svullnaden i knät. Förhoppningsvis fixar det sig snart, orkar inte med detta längre vill kunna träna som vanligt igen. Jag klättrar på väggarna här hemma utav överskottenergi, mamma kastar nog snart ut mig p.g.a det haha. Jag vill kunna gå ut och springa, kunna träna ordentligt, kunna gå utan att få ont, till och med kunna sitta ner en hel lektion utan att få ont när jag reser mig upp. Men detta fixar vi nu, en gång för alla!

Det är en dag imorgon också, så snart ska jag joina min övermysiga kudde( som Anna för övrigt hatar :( ) och läsa några sidor i svenskaboken. Det är en chill dag imorgon, i och med att de har ändrat vårt schema och vi inte har någon naturkunskap imorgon går jag bara 08.15-11.55 helt okej dag med andra ord. Sen är det dags att peppa upp inför fredagen, david guetta står på schemat och förhoppningsvis förfestande i mattias lägenhet så vi slipper åka in typ sju timmar innan :)

Nu ska det pumpas mysmusik och borstas tänder, ha det gött gott folk!
/emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0